Δευτέρα 4 Αυγούστου 2014

ΓΑΜΟΙ....ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΙ


Η ακολουθία του γάμου

Η ακολουθία του Γάμου αποτελείται από δύο μέρη, που παλιά τελούνταν χωριστά αλλά σήμερα τελούνται το ένα μετά το άλλο: του πρώτο είναι η ‘’Ακολουθία του Αρραβώνος’’ και ακολουθεί η ‘’Ακολουθία της Στέψης’’ που αποτελεί το κυρίως μυστήριο. Στην ακολουθία του Αρραβώνος η κύρια τελετή είναι η ευλογία και η ανταλλαγή των δακτυλίων. Το δεύτερο μέρος της ακολουθίας κορυφώνεται στην τελετή της στέψη : αυτό το εξωτερικό και ορατό σημείο δηλώνει την ειδική χάρη που το ζευγάρι λαμβάνει από το Άγιο Πνεύμα. Τα στέφανα είναι στέφανα χαράς και μαρτυρίου επειδή κάθε αληθινός γάμος προϋποθέτει την αυτοθυσία και των δύο. Στο τέλος της ακολουθίας οι νεόνυμφοι πίνουν κρασί από το ίδιο ποτήρι, πράγμα που ανακαλεί στη μνήμη μας το θαύμα στο γάμο στην Κανά της Γαλιλαίας. Αυτό το κοινό ποτήρι συμβολίζει το γεγονός πως από δω και στο εξής θα μοιράζονται μια κοινή ζωή. (Πηγή: Βικιπαίδεια)

Στις 19 Ιουλίου 2014 παντρεύτηκε ο Μανώλης Εγγλεζάκης με τη Σοφία Περάκη στην εκκλησία της Παναγίας Ελεούσας στην Ιεράπετρα. Το ίδιο βράδυ βάφτισαν και το μικρό Παντελή. Να ζήσουν ευτυχισμένοι οι γονείς με το μοναχογιό τους.



















Το επόμενο Σάββατο 26 Ιουλίου 2014 παντρεύτηκαν στην εκκλησία της Αγίας Φωτεινής στην Παχεία Άμμο ο Γιάννης Καστελλιανός και η Γεωργία Λαμπράκη. Μετά το μυστήριο του γάμου βάφτισαν την κόρη τους δίνοντας το όνομα Σοφία-Άννα. Ευχόμαστε και σ' αυτούς να ζήσουν ευτυχισμένοι καινα χαίρονται τη μονάκριβή τους κόρη.





 ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΒΑΠΤΙΣΗΣ
Για την Ορθόδοξη εκκλησία το βάπτισμα αποτελεί ένα από τα επτά μυστήριά της. Σύμφωνα μάλιστα με το υπόμνημα της Μεγάλης Παρασκευής το βάπτισμα όπως και η Θεία Ευχαριστία εξέρευσαν εκ της τρωθείσης πλευράς του Ιησού Χριστού. Κατά τον Απόστολο Παύλο δόθηκε από τον Κύριο για να λυτρωθεί ο άνθρωπος από το προπατορικό αμάρτημα και από τις προσωπικές αμαρτίες. Η τριττή κατάδυση στην ορθόδοξη θεολογία συμβολίζει την τριήμερο ταφή και ανάσταση του Χριστού. Έτσι πέρα από μια τελετουργική υποδοχή των πιστών στο σώμα της εκκλησίας, πέρα από τη λήψη της δωρεάς του Αγίου Πνεύματος, αποτελεί συμμετοχή στο θάνατο και την Ανάσταση του Ιησού Χριστού. Ο κάθε νεοφώτιστος με την βάπτιση αποθέτει τον Παλαιόν άνθρωπον και εξέρχεται από το μυστήριο αναγεννημένος ἐν Πνεύματι Ἁγίῳ σύμφωνα με τα λεγόμενα του Ευαγγελιστή Ιωάννη.
(Πηγή Βικιπαίδεια)